Welkom bij de Welpen Jong

Meisjes/Jongens: Jongens

Wanneer draaien wij: zaterdagmiddag van 1 tot half 3

Wie zijn wij?

De welpen is een speltak voor alléén jongens met een leeftijd van 7 tot 9 jaar oud. Tijdens de opkomsten doen wij veel verschillende dingen. Wij zijn bijna altijd buiten, tenzij het héél héél slecht weer is. Dus kom NIET met goede kleren.

Programma’s
Tijdens onze opkomsten staan de volgende dingen vooral centraal en dat is samenwerking, uitdaging en héél veel plezier hebben.  Als we buiten zijn doen we verschillende spellen, denk aan een potje voetbal, smokkelen, levend stratego, rugby en veel andere dingen. Één keer in de zoveel tijd doen we samen met de kabouters een spel, dit is extra leuk, want zo krijg je een wedstrijdje tussen de jongens en meisjes en je wilt natuurlijk niet verliezen van de meisjes.

Speciale activiteiten

Naast onze wekelijkse programma’s hebben we elk jaar ook nog een aantal speciale activiteiten, zoals bijvoorbeeld een kamp. Elk jaar gaan wij met alle welpen op kamp in een blokhut van een andere scoutingvereniging. Tijdens dit kamp doen we allerlei spellen samen en ook doen we altijd wat speciale dingen.  Denk daarbij aan een middagje zwemmen of iets anders speciaals. Naast het kamp zijn er nog andere leuke andere speciale programma’s. Zo gaan we wel eens bowlen, huren we een gymzaal af of bijvoorbeeld een dagje kijken bij de brandweer. Ook hebben we elke dag een gezamenlijke dag. Op deze dag beleven we samen met alle andere speltakken een superleuke dag op ons eigen terrein.

plaatje welpen

Ben jij benieuwd hoe een middagje bij ons eruitziet? Kom dan een keertje langs op de zaterdagmiddag of word lid!

Groetjes,

De welpenleiding