Welkom bij de Verkenners

Leeftijd: 12 tot 15 jaar
Meisjes/jongens: jongens
Wanneer draaien wij: vrijdagavond van 19:00 – 20:30 uur

De verkenners, ook bekend als "scouts", is een jongensgroep in de leeftijd van 12 tot 15 jaar. In deze groep staan spel, plezier en leerzame programma's zoals pionieren en kampeer-technieken centraal. De leiding zorgt voor de meest uiteenlopende programma's en is ook verantwoordelijk voor de overige activiteiten maar laat ook de verkenners hierin het initiatief nemen. Samenspel is het sleutelwoord bij de verkenners; dit komt tot uitdrukking doordat men in patrouilles draait. Een patrouille bestaat uit een groepje verkenners waarin eenieder zijn eigen verantwoordelijkheid heeft.

Programma’s
We zijn een echte jongensgroep en houden dus van actie. We zijn vrijwel altijd buiten te vinden. We doen hier programma’s als kratstapelen, het bouwlampspel, een kampvuur maken of een dropping. Teambuilding is bij ons ook een belangrijke factor. Samen dingen opbouwen is dan ook iets dat we vaak doen. Een brug over de gracht pionieren bijvoorbeeld of samen op een eigen gemaakt vlot door de gracht varen.

Speciale activiteiten
Kamp

Het hoogtepunt van het jaar is natuurlijk het zomerkamp. Lekker primitief op kamp waarbij de functie van de patrouille helemaal tot recht komt. In een bosrijke omgeving zoekt iedere patrouille zijn eigen stukje kampeerveld op waarna het kamp wordt opgebouwd. Spanning en plezier zijn de voornaamste ingrediënten op kamp. Durf je mee te doen aan nachtspelen, een dropping of een tocht op het water te maken met een zelfgemaakte vlot dan zal je je geen moment vervelen. Aan alle activiteiten wordt een moderne invulling gegeven zonder de rijke scoutingtraditie uit het oog te verliezen.

Winterhike
Wanneer je bij de Verkenners komt mag je officieel meedoen aan de Winterhike. Tussen kerst en oudjaar wordt de rugzak ingepakt voor deze jaarlijkse activiteit. Dit is een tweedaagse looptocht voor scouts uit de hele regio. Je komt dus ook nog scouts tegen van andere verenigingen in de buurt! Deze toch wordt georganiseerd door Scouting Groenlo, voor meer info over de winterhike klik hier.

Lijkt het je wat?
De verkenners draaien elke vrijdagavond van 19.00 tot 20.30 uur op het terrein van Scouting Groenlo aan de Gasthuisstraat 14. Ben jij avontuurlijk ingesteld dan zijn de Verkenners echt iets voor jou. Wil je een keer komen kijken, klik dan hier.

Wij wensen je veel surfplezier op onze site.

De verkenners en verkennerleiding