Welkom bij de Rowans en Sherpa's

Leeftijd: 15 tot 18 jaar
Meisjes/jongens: gemengd
Wanneer draaien wij: vrijdagavond van 20:30 – 21:30 uur

De Rowans en Sherpa’s zijn jongens en meiden in de leeftijd van 15 tot 18 jaar. Ze zijn ook bekend onder de naam explorers. Deze speltak binnen scouting is al bijna volwassen. Bij deze groep draait het vooral om zelf(standig) dingen te doen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de programma’s en bedenken het zelf, leggen en voeren het zelf uit. Ze hebben dan ook geen leiding meer, maar begeleiding die toezicht houdt en de leden zoveel mogelijk helpt bij het organiseren van activiteiten en advies geeft over wat wel en niet mogelijk is.

Programma’s
De Rowan Sherpa’s hebben bij Scouting Groenlo hun eigen lokaal die ze naar eigen inzicht in mogen richten. Dit lokaal wordt niet verhuurd en wordt alleen gebruikt door de RSA. Het is dus hun eigen ‘basis’. De programma’s kunnen in de basis worden gehouden, maar ook buiten houden we programma’s. De programma’s die worden georganiseerd, worden zoveel mogelijk door de leden zelf georganiseerd. De begeleiding ondersteunt ze bij het organiseren en uitvoeren.
Voor het organiseren van de programma’s wordt een planning opgesteld. Zo kunnen de leden precies zien wanneer en met wie ze aan de beurt zijn om programma’s te organiseren. Doordat de programma’s iedere week door iemand anders bedacht worden, verschillen de programma’s ook iedere week. Er zit dus altijd iets bij dat jij leuk vindt.

Speciale activiteiten

Videoweekend
Ieder jaar organiseren een aantal leden in samenwerking met de begeleiding een videoweekend. We kijken dan van 20.00 - 08.00 uur films en gaan daarna gezellig samen ontbijten.

Spooktocht
De laatste jaren wordt er door de RSA een spooktocht georganiseerd voor de gidsen en verkenners. De RSA bedenkt zelf een thema, rollen, kiezen een locatie en verzamelen spullen bij elkaar. Bij de spooktocht zelf spelen zij natuurlijk de spoken en jagen ze de gidsen en verkenners de stuipen op het lijf.

Paasactiviteit
Omdat we rond de sinterklaasperiode erg druk zijn met het helpen van de Sint, doen we met Pasen een gezellige activiteit samen. Dit kan een paasbrunch zijn, lootjes trekken, een speurtocht, een paasbingo etc. De leden bedenken in samenwerking met de begeleiding een leuke activiteit voor op de vrijdagavond of zaterdag- of zondagmiddag.

Kamp

Het hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp. Ieder jaar pakken we de tenten in, nemen we een lading pionierhout mee en gaan we ergens een week kamperen. We hebben dan verschillende leuke activiteiten, zoals: kanoën, een 24 uurs hike, een dag de stad in, zwemmen, winkelen, een dropping, survivallen, samen bbq-en en nog veel meer.
Een aantal leden van de RSA zit in de kampcommissie en mag meedenken over de locatie en de activiteiten.

Wil je ook meedoen aan al deze en nog veel meer leuke, geweldige, gezellige, grappige en super mooie activiteiten en ben je een jongen of meisje van 15, 16 of 17 jaar, wordt dan lid van scouting en komt bij de RSA!

Als je verder nog vragen en/of opmerkingen hebt, klik dan hier voor meer informatie en contact.

Veel plezier op deze site!
De Rowans, de Sherpa’s en de begeleiding.