Wat doet Scouting Groenlo?

Scouting Groenlo is een jeugd vereniging die een afwisselend en leuk scouting programma aanbied aan zijn jeugdleden.

Scouting Groenlo is een onderdeel van Scouting Nederland.
Scouting groepen zijn verdeeld in speltakken voor alle verschillende leeftijden.
Die verdeling gaat naar leeftijd en geslacht zodat het programma toegespitst kan worden op de specifieke groep.

Iedere speltak heeft een team van enthousiaste vrijwilligers die leiding geven aan de speltak.
Bij Scouting Groenlo hebben we de volgende speltakken: de bevers (gemengd 5-7 jaar), welpen (jongens 7-11 jaar), kabouters (meisjes 7-11 jaar), verkenners (jongens 11-14 jaar), gidsen (meisjes 11-14 jaar), Rowan Sherpa's (gemengd 14-17 jaar) Pivo's (gemengd 17-21 jaar).
Naast die speltakken hebben we nog een oudere stam voor de mensen die op dit moment actief zijn binnen onze vereniging of dat jaren lang zijn geweest namelijk de Peter Cuyper Stam.

We hebben als vereniging ook nog een aantal grote activiteiten.
Zo hebben we jaren lang zeer succesvol meegedaan aan het bloemen corso met de Groenlose kermis.
We organiseren een Winterhike voor plaatsen hier in de regio.
Helpen we met de intocht van Sinterklaas in Groenlo en hebben we jaarlijks een gezamenlijke dag voor alle leden.

Waar zit Scouting Groenlo?

Wij hebben een fantastisch terrein binnen de grachten van Groenlo.

Dat is gelegen aan de Gasthuisstraat 14, 7141 BT in Groenlo.

Ons terrein wordt ook verhuurd op momenten dat wij daar zelf geen gebruik van maken.
Heeft u daar interesse kijkt u dan op onze home pagina onder verhuur.

Bestuur

Naast de leiding zijn er meer vrijwilligers actief bij de vereniging waaronder het bestuur.
Zij zorgen dat de vereniging goed draait en het voor de leiding mogelijk is om hun speltakken goed te draaien.
Wilt u contact opnemen met het bestuur mail dan naar

Bestuursleden:

Voorzitter: Erwin Klein Zeggelink

Penningmeester: Luc Huurneman

Secretaris: Debby Bleumink

Groepsraadvoorzitter: Willem Wieriks

Bestuurslid: Marieke Klein Gunnewiek (groepsbegeleider)

Bestuurslid: Ruben Tank (groepsbegeleider)

Bestuurslid: Wiebe Nijhof

Bestuurslid: Marco Overbekking (Namens Stichting Sint Ludgergroep)

Er is ook een Stichting Sint Ludgergroep. Zij beheren de grond en de gebouwen van Scouting Groenlo.