Welkom bij de Kabouters

Leeftijd: 9 tot 12 jaar

Meisjes/jongens: Meisjes

Wanneer draaien wij: Zaterdagmiddag van 3 tot half 5

De kabouters is een speltak van Scouting Groenlo voor meisjes van 9 tot 12 jaar. Tijdens onze opkomsten zijn onze programma’s zeer divers. We zijn meestal buiten te vinden en wanneer het te slecht weer is hebben we een leuk programma voor binnen.

Programma’s

Onze programma’s zijn vaak actieve spellen, maar ook af en toe een wat rustiger spel. We doen vaak spellen als Hollandse leeuwen, slagbal, trefbal, buskruit of een survivaltocht over ons eigen terrein heen, ook vinden we het leuk om zelf een vuurtje te maken om er vervolgens broodjes of marshmallows boven klaar te maken. Wanneer het slecht weer is, gaan we wat leuks binnen doen zoals het krantenmepspel of een leuke knutselopdracht enz. Kortom bij ons is voor ieders wat leuks te doen.

Speciale activiteiten

Naast onze wekelijkse programma’s hebben we elk jaar ook nog een aantal speciale activiteiten, zoals bijvoorbeeld een kamp. Elk jaar gaan wij met alle kabouters 5 dagen op kamp in een blokhut van een andere scouting. Tijdens dit kamp doen we allerlei spellen samen en ook doen we altijd wat speciale dingen.

Kamp 2013klimbos

Behalve het kamp doen we ook verder nog een aantal speciale activiteiten in het jaar. Dit verschilt per jaar, je moet hierbij denken aan bowlen, zwemmen, binnenpret of naar een klimbos. Wat we ook vaak doen is zelf een kabelbaan in elkaar zetten, waar de kinderen dan één voor één afgaan, dit vindt iedereen superleuk.

Ben jij benieuwd hoe een middagje bij ons eruitziet? Kom dan een keertje langs op de zaterdagmiddag of word lid!

Je kunt ons ook mailen voor vragen, opmerkingen, complimenten, etc.

De kabouterleiding