Speeltoren

Voor onze jeugdleden, de Groenlose jeugd en de bezoekers van ons terrein gaat Scouting Groenlo een speeltoren bouwen. Doel van de speeltoren is om de jeugd naar buiten te brengen, te laten bewegen, te laten samenwerken en op een leuke, uitdagende wijze haar eigen grenzen te laten verleggen. Het doel van de speeltoren sluit dan ook uitstekend aan bij de kernwaarden van onze vereniging, te weten: buitenleven, uitdaging, onderling respect en ontwikkeling van het individu.

De speeltoren geeft o.a. de volgende spelmogelijkheden:

Abseilen, Touwladder, Spinnenweb, Klimwand, Glijbaan, Lefsprong naar touw of trapeze, Kabelbaan, Krat-stapelen, High ropes parcours,  etc.

De toren krijgt de volgende afmetingen: 10 meter hoog, 4 meter breed, 4 meter diep. Gekozen wordt voor een duurzame constructie, zodat er lang genoten kan worden van de toren. Het geraamte wordt gemaakt van gegalvaniseerd en gepoedercoat staal, zodat deze gemakkelijk 50 jaar meegaat. De toren zelf wordt afgewerkt met hout voor een mooie integratie in de omgeving. De speeltoren komt te staan op het terrein van Scouting Groenlo. Tussen het groen, binnen de stadsgrachten en in het centrum van vestingstad Groenlo.

Uiteraard is de bouw van een dergelijk groot project alleen mogelijk door de inzet en steun van veel vrijwilligers, ondernemingen en sponsoren. Wilt u de jeugd ook iets avontuurlijks bieden en bijdragen, dan kan dit uiteraard. Scouting Groenlo is op zoek naar fondsen en sponsoren om de bouw van de speeltoren te kunnen realiseren. Het steunen van dit initiatief kan zowel financieel als in de levering van materialen. Denk daarbij levering van hout, bevestigingsmateriaal, verf, installatiemateriaal etc. Ook moet er straks nog een heleboel klimmateriaal worden ingekocht. Bent u geïnteresseerd en wilt u bijdragen, dan verzoeken wij u vriendelijk een e-mail te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Scouting Groenlo dankt de volgende partijen voor hun bijdrage:

in willekeurige volgorde: