Welkom bij de Gidsen!

Leeftijd: 12 tot 15 jaar
Meisjes/jongens: meisjes
Wanneer draaien wij: vrijdagavond van 19:30 – 21:00 uur

De gidsen zijn binnen scouting meiden van 12 tot en met 14 jaar oud. We zijn stoere meiden die wel houden van een beetje uitdaging. Actieve programma’s zijn dus echt iets voor ons. Wanneer het niet al te slecht weer is zijn we buiten te vinden.

Programma’s
Zoals gezegd zijn we meiden die ruige activiteiten ondernemen als primitief kamperen, mango schieten, hiken, pionieren en bosspellen, maar ook rustigere activiteiten als gipsmaskers maken, luchtballonnen maken, schiemanswerk en een kampvuur stoken. We zijn een meidengroep dus af en toe een echt meidenprogramma kan ook niet ontbreken. Een avondje tutten met nagellak en make-up vinden we ook erg leuk om te doen.

Speciale activiteiten
Naast onze reguliere programma’s hebben de gidsen ook nog een aantal speciale activiteiten.

Klettersteigen
Ieder jaar rond de maand mei gaan we met de gidsen een weekend klettersteigen. Bij klettersteigen klim je langs een stalen draad omhoog een berg op. Dit doe je niet zomaar natuurlijk. Je zit vastgeklikt aan de stalendraad met een veiligheidsgordel.  Klettersteigen is erg spannend, uitdagend, maar ook zeker supergaaf. Het is ieder jaar weer een erg gezellig weekend. Voor een impressie van het klettersteigen klik je hier

Kamp
Samen met een groep meiden op kamp, dat wil natuurlijk iedereen. Daarom gaan de gidsen iedere zomervakantie een week op kamp. Op kamp slaap je met een groepje in een tent en bouw je ook je eigen keukentent. Je kookt op kamp dan ook voor je groepje. Op gidsenkamp zitten we nooit stil. De programma’s variëren van nachtkanoën tot een middagje doorbrengen in de stad. Ook in de nacht zijn  we nog actief een spannende spooktocht of een leuk smokkelspel kunnen natuurlijk niet ontbreken! Voor een impressie van het kamp van 2013 klik je op de foto hieronder.

De winterhike
Wanneer je bij de gidsen komt mag je ook deelnemen aan de door Scouting Groenlo georganiseerde winterhike. Tijdens de winterhike loop je met nog één of twee anderen een speciale route van ongeveer 15 tot 20 km. Tijdens deze tocht draag je een rugzak met je mee waar je eerste levensbehoeften in zittten, zoals je eten en je slaapspullen. Tijdens de tocht kom je verschillende posten tegen waar je opdrachten uit kunt voeren om punten te verdienen. Met deze punten kun je uiteindelijk ook nog een prijs in de wacht slepen.
Voor meer info over de winterhike klik je hier.

Wat we ook doen, het belangrijkste voor ons is dat we op een gezellige, ongedwongen manier samen bezig zijn en zo op een leuke manier onze eigen grenzen verkennen en leren kennen. Lijkt het je leuk om een kijkje bij ons te komen nemen klik dan hier.

De gidsen en gidsenleiding